آوریل 4, 2023

کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

کاربرد اجاره کولر گازی ایستاده یا بانکی چیست؟ کولرهای گازی ایستاده چه تفاوت‌هایی با کولرهای دیواری دارند و در چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ با توجه به موقعیت قرارگیری کشور و عواملی چون گرمایش جهانی، هر ساله تابستان‌های گرمتری را شاهد هستیم. در فصول گرم سال و در اغلب نقاط ایران زمین گرمای تابستان به حدی شدید و طاقت‌فرسا است که به کلی عملکرد افراد را مختل می‌کند. اما چاره چیست؟ بی‌شک یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم‌های سرمایشی و البته گرمایشی در حال حاضر، کولر گازی است. سیستمی متشکل از دو یونیت داخلی و خارجی که اگرچه مصرف انرژی برق بیشتری دارد؛ اما بازدهی آن در تنظیم دمای محیط بی‌نظیر است.

کولرهای گازی از لحاظ شیوه قرارگیری به دو دسته کولرهای ایستاده و کولرهای دیواری تقسیم‌بندی می‌شوند. کولرهای با ظرفیت پایینتر و مناسب برای منازل، معمولا در ابعاد دیواری و کولرهای با ظرفیت بالا در حالت ایستاده تولید می‌شوند. کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی اغلب مربوط به مکان‌های با متراژ بالا چون ادارات و شرکت‌ها، مساجد، باشگاه‌ها، تالارهای عروسی و… است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم. تیم متخصص و مجرب ساوانا با بیش از یک دهه سابقه درخشان با کیفیت‌ترین تجهیزات سرمایشی را برای اجاره در مجالس ارائه می‌کند.

سازوکار کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

کولر گازی که یک تجهیز فوق العاده کارآمد سرمایشی است، به عنوان air conditioner  نیز شناخته می‌شود که چند نوع تجهیز گرمایش و سرمایش محیط را در بر می‌گیرد. کولرهای گازی ایستاده یا بانکی، کولرهای گازی دیواری و پرتابل از انواع این تجهیزات هستند که برای انواع محیط‌ها ساخته شده‌اند.

از لحاظ سازوکار، کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی کاملا مشابه کولرهای گازی دیواری است و عمده تفاوت‌های این دو نوع، ظرفیتی است که در تنظیم دمای محیط دارند. به‌طوری‌که اگر کولرهای گازی دیواری محیط منزل را خنک می‌کنند، کولرهای گازی ایستاده توانی برای سرمایش محیط‌های بزرگ چون بانک، مسجد، تالار، شرکت و… دارند.

در سازوکار کلی کولرهای گازی ایستاده و دیواری دو یونیت داخلی و خارجی دارند و از چند جزء کمپرسور، کندانسور (تقطیر کننده)، فن، لوله مویین (شیر انبساط)، فن خنک کننده بیرونی، فیلتر هوا، اواپراتور و لوله تخلیه تشکیل شده‌اند. برخلاف کولرهای آبی که برای سرمایش، هوای خنک جدید را وارد محیط می‌کنند، کولرهای گازی چه از نوع ایستاده و چه نوع دیواری، “هوای داخلی محیط” را تصفیه و خنک می‌کنند. هوای آلوده، گرم و پر از گرد و غبار محیط وارد سیستم کولر می‌شود و بعد از تصفیه و خنک شدن، به محیط بازمی‌گردد.

مزایای کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

از تفاوت‌های اصلی کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی در مقایسه با کولرهای دیواری، می‌توان قدرت خنک کنندگی آن را نام برد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کولرهای گازی ایستاده یا بانکی مناسب برای کاربرد در محیط‌های وسیعتر هستند. از این رو این سوال که “کولر گازی ایستاده بهتر است یا دیواری؟” مقایسه‌ای کاملا اشتباه است و پاسخ به آن، در وهله اول به متراژ محیط مد نظر و نوع کاربری کولر بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی دو نوع کولر گازی را مورد قیاس قرار دهیم، موارد زیر از جمله مزایای کولر گازی ایستاده هستند:

  • طراحی زیبا و شیک؛ به خصوص شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای طراحی بسیار شیک و زیبایی را در کولرهای گازی خود به‌کار می‌برند. به‌طوری‌که کولرهای ایستاده به خوبی در محیط‌های بزرگ و رسمی ادارات، مجالس، شرکت‌ها، بانک‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کمپرسور قدرتمند؛ کمپرسور قدرتمند روتاری یا اسکرال تعبیه شده در کولرهای گازی ایستاده یا بانکی جزء اصلی دستگاه است که گاز را متراکم و پرفشار می‌سازد. این کمپرسور با توان بالای خود، وزن زیادی نیز دارد و دلیل اصلی این است که کولر نه در دیوار، بلکه بر زمین قرار می‌گیرد. این کمپرسور قدرت سیستم در سرمایش و گرمایش محیط را افزایش می‌دهد و آن را برای کاربرد در انواع محیط‌ها مناسب می‌سازد.
  • فیلتر تصفیه هوا، زدودن آلودگی‌ها و یون‌ها؛ یکی دیگر از مزایای کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی در محیط‌های بزرگ، تصفیه هوا است. کیفیت هوا خصوصا در مکان‌های پرتردد به طرز وحشتناکی کاهش می‌یابد و سیستم تنفسی ساکنین و مراجعین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو، استفاده از کولر گازی ایستاده با قدرت تصفیه هوا می‌تواند از بسیاری مشکلات جلوگیری به عمل آورد.
  • ریموت کنترل و امکان تنظیم دما؛ کولرهای گازی ایستاده یا بانکی به‌وسیله ریموت کنترلی قوی تحت کنترل قرار گرفته و با کمک نمایشگری که دارند، امکان تنظیم دمای را فراهم می‌کنند.
  • پرتاب باد در چهار جهت؛ نحوه قرارگیری و نصب کولرهای گازی ایستاده، پرتاب باد در چهار جهت را امکان‌پذیر می‌سازد. به‌طوری‌که در محیط‌های با متراژ بالا، به کمک کولرهای گازی ایستاده می‌توان دما و کیفیت هوای تمام محیط را تنظیم نمود.

معایب کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

معایب کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

از نظر مجموعه معتبر و حرفه‌ای “اجاره تجهیزات مجالس ساوانا”، بزرگترین ایرادی که می‌توان در مورد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی بیان کرد، مصرف بالای انرژی است. به‌طور کلی کولرهای گازی نسبت به وسایل سرمایشی دیگر مصرف انرژی بالاتری دارند؛ اما در میان انواع کولرهای گازی نیز، کولر ایستاده انرژی بیشتری مصرف می‌کند. البته این میزان انرژی مورد نیاز با توجه به قدرت خنک کنندگی سیستم و کمپرسور قدرتمند دستگاه کاملا توجیه می‌شود.

با خرید کولرهای گازی ایستاده کم مصرف با برچسب انرژی A  می‌توانید در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی نموده و با خیال آسوده استفاده خوبی از دستگاه ببرید. افزون بر این، کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی معمولا سروصدای زیادی به همراه دارد و ممکن است از این جهت سبب آزرده شدن افراد گردد که با جایگذاری مناسب دستگاه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

نصب و کاربرد کولرهای گازی ایستاده یا بانکی

اجاره کولر گازی ایستاده یا بانکی و نصب با بالاترین کیفیت توسط مجموعه بزرگ ساوانا انجام می‌پذیرد. نخستین گام برای نصب کولرهای گازی ایستاده یافتن مکانی مناسب در محیط است. مکانی به دور از نور مستقیم خورشید و سیستم‌های گرمایی که از لحاظ پرتاب باد و سروصدا افراد را آزار ندهد. برای نصب و راه اندازی دستگاه ابتدا مکان لوله‌ها و تجهیزات الکتریکی تعیین می‌شود و سپس دو یونیت داخلی و خارجی در محل مناسب قرار می‌گیرند.

سخن پایانی ساوانا

اولویت کار ما در مجموعه بزرگ و خوش سابقه ساوانا، ارائه خدمات و اجاره تجهیزات با کیفیت به مشتریان است. تمامی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی محیط از جمله انواع کولرهای گازی ایستاده یا بانکی با دارا بودن نشان استاندارد و کارایی بالا در خدمت مشتریان قرار می‌گیرند و با مناسبترین هزینه امکان استفاده مداوم تجهیزات در مجالس را فراهم می‌سازند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest