می 26, 2023

اهمیت کولر گازی در تهویه هوا

 تهویه هوا از جمله مزایای این نوع تجهیزات می باشد، از این رو در این مقاله قصد بررسی بیشتر این موضوع را داریم.

با توجه به تنوع آب و هوایی بالای کشور ایران، استفاده از انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی متناسب با منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بهره مندی از دمای بهینه در فصول مختلف سال می تواند نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

یکی از وسایل پرکاربرد در فصول گرم سال، انواع مختلف کولرها می باشد، به طوری که کولرهای آبی و گازی در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد، در این مقاله به بررسی کولر گازی و همچنین اهمیت کولر گازی در تهویه هوا خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه پیدایش کولر گازی

ابتدا به تاریخچه پیدایش کولر گازی می پردازیم، طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده، اولین ایده پیدایش سیستم خنک کننده را می توان مربوط به دهه 1840 دانست، در زمانی که دکتر دکتر جان گوری در پی راهکاری جهت خنک کردن محیط به منظور کاهش بیماری ها بود، دستگاه خنک کننده دکتر جان گوری در سال 1851 ثبت اختراع شد، البته باید یادآور شویم این دستگاه به تولیدات انبوه نرسید.

قرن نوزدهم را می توان سرآغاز پیدایش سیستم های تهویه مطبوع دانست، به طوری که در سال 1902 یک مخترع آمریکایی به نام ویلیس کریر، اولین بار این نوع سیستم ها را تولید کرد، البته هدف اولیه تولید این تجهیزات، به منظور کاهش دمای دستگاه های چاپ و در نتیجه بهبود کیفیت چاپ بود، اما در گذر زمان در مکان های مختلف و اتومبیل ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

مزایای کولر گازی

از جمله مزایای اصلی کولر گازی می توان به اهمیت کولر گازی در تهویه هوا اشاره کرد، به دلیل امکان تصفیه هوا توسط این نوع از تجهیزات، می توان از هوای مطبوع و پاک بهره مند گشت.

از دیگر مزایای این نوع از کولرها می بایست به امکان نگهداری آسان آن اشاره کرد، علاوه بر آن صدای کم این نوع از تجهیزات، در هنگام استفاده آسایش بیشتری را به همراه خواهد داشت، سرعت خنک کنندگی در بازه زمانی کوتاه نیز از دیگر مزیت های کولر گازی می باشد.

با توجه به اهمیت حفاظت از منابع آبی، می توان به عدم نیاز به آب در این نوع از کولرها بر خلاف کولرهای آّبی اشاره کرد.

تهویه هوا با کولر گازی

همان طور که اشاره شد از مهمترین مزیت های کولر گازی اهمیت کولر گازی در تهویه هوا می باشد، در واقع این نوع سیستم ها را با نام air conditioner نیز می شناسند که به معنای تهویه کننده هوا می باشد.

قابلیت این نوع تجهیزات در جذب گرد و غبار و آلودگی های هوا سبب بهبود کیفیت هوای محیط می گردد، با توجه به افزایش آلاینده های هوا، اهمیت کولر گازی در تهویه هوا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

از طرفی رطوبت هوا را نیز تعدیل می سازد، کولرهای گازی در مناطق مرطوب کارایی بالایی دارند، در این مناطق و در فصول گرم سال، هوای شرجی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، از این رو تعدیل دما و رطوبت توسط این سیستم های تهویه هوا می تواند راهکاری موثر باشد.

روش خنک کنندگی این نوع کولرها بر پایه مبردی است که داخل لوله های مسی جریان دارد، هوای گرم در مجاورت این لوله ها خنک می شوند.

رطوبت بالای محیط می تواند زمینه ساز رشد برخی از عوامل بیماری زا باشد، حالت رطوبت گیر کولرهای گازی یکی از کارآیی های مناسب آن می باشد که اهمیت کولر گازی در تهویه هوا را نشان می دهد.

فیلتر کولر گازی

جهت بهره مندی حداکثری از مزایای کولر گازی می بایست در نگهداری و سرویس دوره ای آن دقت لازم را داشت، فیلتر کولر گازی نقش کلیدی در تصفیه هوا بر عهده دارد، فیلترها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع آن کارایی متفاوتی نیز در جذب ذرات مختلف خواهند داشت، برای مثال فیلتر پلاسما قابلیت حذف عوامل بیماری زا مانند باکتری ها و قارچ ها را نیز دارند.

جهت بهره مندی بیشتر از ویژگی و اهمیت کولر گازی در تهویه هوا، می بایست به طور دوره ای فیلتر کولر تعویض گردد، با توجه به میزان استفاده از این تجهیزات، می تواند این زمان متفاوت باشد، باید توجه داشت بعد از مدتی استفاده از این نوع سیستم ها، فیلتر از آلاینده ها انباشته می گردد و می تواند کارآیی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

تجهیزات مجالس ساوانا

با توجه به کارآیی بالا و اهمیت کولر گازی در تهویه هوا، می توانید برای فراهم سازی شرایط رفاهی مناسب در مجالس خود، از آن بهره مند گردید، بسته به فضای مورد نظر خود و همچنین نوع مراسم و مدت آن، می توانید بهترین تجهیزات را تهیه نمایید.

اجاره کولرهای گازی راهکاری اقتصادی و کارآمد جهت برگزاری مجالس مختلف و تامین رفاه حضار می باشد، از این رو جهت تهیه این تجهیزات می بایست به شرکت های تجهیزات مجالس مراجعه نمایید، از جمله فعالان نام آشنا در این زمینه می توان به تجهیزات مجالس ساوانا اشاره کرد، این مجموعه با داشتن تجربه و سابقه درخشان در زمینه تجهیزات مجالس، توانسته است بهترین خدمات و تجهیزات با کیفیت را با منصفانه ترین قیمت ها ارائه دهد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه تامین تجهیزات سرمایشی مختلف متناسب با مراسمات خود می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند، علاوه بر تجهیزات سرمایشی، سایر تجهیزات مراسمات نیز توسط این تیم حرفه ای ارائه می گردد.

جمع بندی

در این مقاله به اهمیت کولر گازی در تهویه هوا اشاره کردیم، همان طور که اشاره شد این سیستم های تهویه هوا می تواند نقش موثری در بهبود کیفیت هوا داشته باشد، از این رو علاوه بر خاصیت خنک کنندگی، با تعدیل رطوبت هوا می تواند هوای مطبوع را به شما  هدیه دهد، از طرفی سیستم تصفیه هوا، این امکان را فراهم می سازد که آلودگی های هوا را جذب نماید و از این رو اهمیت کولر گازی در تهویه هوا از مزایای اصلی این نوع سیستم های سرمایشی می باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest